captcha

show-hide
מדבקות לרכב
מדבקות לרכבשילוט לרכב
שילוט לרכבשילוט משאית
שילוט משאיתשילוט רכבים
שילוט רכביםמדבקות פרסום לרכב
מדבקות פרסום לרכבמיתוג רכבים
מיתוג רכביםמדבקות לרכבים
מדבקות לרכבים

מאמרים אחרונים

בניית מותג מצליח

למרות התמורות הרבות שחלו בשוק הפרסום והשיווק במרוצת העשורים האחרונים, היסודות הבסיסים לבניית מותג מוצלח לא השתנו באופן ניכר. למעשה, אין זה משנה אם המותג נבנה באמצעות הפייסבוק והאינטרנט, בעזרת שילוט משאית או סתם קידום מכירות קלאסי, שכן חוקי המשחק דומים מאוד. בעוד מותג שנבנה בצורה טובה מהיסוד, יוכל להתאים את עצמו לכל מדיום חדש, מותג קלוקל בדרך כלל יישאר כזה גם אם יעבור מדיום או יחליף רק את החזות החיצונית שלו.
אלו הם ארבעת היסודות החשובים ביותר ליצירת מותג מצליח, אשר כל אחד מהם מהווה בפני עצמו שלב הכרחי בתהליך בניית המותג השלם והמנצח:
בחירת שם למותג  – כל מעצב מותג או רעיונאי מתחיל יציין בפניכם שהשלב הראשון בבניית מותג מצליח הוא בחירת שם קליט וקצר, אך כזה שעדיין יש לו ייחוד. השם יכול להיות צירוף של שתיים או שלוש מילים שביחד יש להן משמעות מיוחדת או קריצה (למשל, “עוף טוב”), והוא יכול להיות גם משהו חדש שפשוט מתגלגל היטב על הלשון (“רולקס”).
לוגו וחזות גרפית - הלוגו או החזות הגרפית הם אלו שלמעשה נותנים למותג את הנפח שלו. לכן, חשוב לבחור בלוגו שמצד אחד אינו פשטני מדי אך עדיין מתוחכם מספיק כדי שימשוך את העין. לוגו אשר נתפס על ידי הלקוח או הקונה בצורה חיובית, מקרין תחושה חיובית גם על פני המותג כולו, ומכאן מתקצרת הדרך לשימוש בשירותי או מוצרי החברה. גם לצבע ישנה חשיבות יוצאת דופן, למשל, השילוב של הצבעים שחור ואדום מזוהה אצל מרבית הצרכנים עם המותג קוקה קולה. באופן דומה, ניתן לזהות את פרסומות הטלווזיה של חברת Orange כבר מהרגע הראשון, וזאת בזכות השימוש הבולט בצבע הכתום.
יצירת מודעות בהתאם לקהל היעד -  לאחר שבוחרים שם ראשוני למותג ובונים לו לוגו, חשוב ליצור לו מודעות בקרב קהל היעד אליו הוא מיועד, תוך שימוש בערוץ התקשורת הנכון. ערוצי תקשורת פופולאריים הם פרסומות בטלויזיה, שימוש ברשת האינטרנט ורשתות חברתיות, עיתונות וכדומה. יש להתאים את הערוץ הנכון לקהל הנכון – לדוגמה, בני נוער וצעירים מבלים זמן רב יותר בפייסבוק ואתרים אחרים ברשת, בעוד אנשים מבוגרים יותר חשופים בעיקר לתקשורת המודפסת, הטלוויזיה ואף הרדיו. אם המותג פונה לכמה קהלי יעד בו זמנית, יש לבצע חלוקה נכונה של תקציב הפרסום בהתאם.
שמירה על המותג - גם לאחר שהמותג מתחיל להיבנות ורוכש מודעות בציבור, חשוב לרענן אותו ולהמשיך לפרסם אותו לקהל היעד. אחת הדוגמאות הכי רלוונטיות, מהשוק הישראלי דווקא, הוא כמובן “התינוק של במבה” שמככב במשך שנים בפרסומות לחטיף. יצירת חשיפה למותג לטווח ארוך, מפחיתה את הסכנה שבתחרות מול שחקנים חדשים בשוק ויוצרת אצל הלקוח נאמנות רבת שנים אליו.