captcha

show-hide
מדבקות לרכב
מדבקות לרכבשילוט לרכב
שילוט לרכבשילוט משאית
שילוט משאיתשילוט רכבים
שילוט רכביםמדבקות פרסום לרכב
מדבקות פרסום לרכבמיתוג רכבים
מיתוג רכביםמדבקות לרכבים
מדבקות לרכבים

מאמרים אחרונים

תזונה נכונה לנהגי משאיות

הדבר הראשון שעשיתם, כנראה, ברגע שראיתם את הכותרת הזו, הוא לעקם פרצוף ולשאול “מה הקשר בין נהיגה לתזונה נכונה?”. ובכן חברים, חוסר הידיעה היא המקום בו מתחילה הבעיה. משום שלכל אדם שמירה על הרגלי אכילה נכונים חשובה מאוד. וכמי שנמצאים על ההגה רוב שעות היום, תזונה נכונה לנהגי רכבים כבדים הנושאים מרכבים היא הדבר אולי החשוב ביותר בסדר היום.

בואו נתחיל בהגדרה של תזונה נכונה

מדובר למעשה במה שיהפוך אתכם לאנשים בריאים יותר, לנהגי משאית ערניים יותר ושמנים פחות. אכילה בצורה מסודרת ובשעות קבועות, צריכה של מזון בריא ומזין, הימנעות מאכילת ‘שטויות’ ושמירה על הגזרה. לא, אנחנו ממש לא מנסים להכניס אתכם למשטר של דיאטה. מדובר בהרבה יותר מזה. זו הדרך לאכול בריא ולשמור על הגוף שלכם.

אבל איך כל זה מתקשר לנהיגה?

תזונה נכונה היא דבר שמשפיע על חיינו הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. זו ההרגשה שלנו, החוזק הפיזי והמנטלי, הערנות והסיבולת. כל אלו מושפעים ונקבעים לפי מה שאנחנו אוכלים. ולנהגי משאיות זה דבר חשוב מאוד, אפילו הכרחי.

תזונה נכונה תשאיר אתכם בריאים

בריאות היא לא דבר שקל לשמור עליו כנהגי משאית. בדרכים יש אינספור פיתויים שקוראים לנו לאכול בחוץ אוכל לא בריא, בשעות לא הגיוניות ובאופן לא סדיר. אפילו שילוט משאיות תמים, שילוט רכבים או מדבקות לרכב מושכים אותנו לנשנש משהו ולפגוע שוב במצב הגופני שלנו.

אבל כדי לשמור על תזונה נכונה, עליכם לשמור בכל מצב על זמני ארוחות קבועים ואכילה במקומות שמקפידים על אוכל בריא. שימו לב: זה לא שאסור לאכול בחוץ, רק צריך לדעת איפה. לטובת הכולסטרול, אחוז השומן ולחץ הדם שלכם.

עולה למשאית? תאכל קודם ארוחת בוקר

כולנו כבר שמענו את הקביעה הזו מיליון פעמים, אבל אף פעם לא מזיקה עוד פעם אחת: ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. בלעדיה אנחנו עייפים, חלשים ופחות מרוכזים. גם עבור נהגי משאיות, שנמצאים שעות על הכביש וצריכים להיות ערניים ומרוכזים.

תזונה נכונה לנהגים עייפים

דיברנו על עייפות? תזונה נכונה לנהגים תדאג גם לזה. אם תקפידו לאכול מזון המכיל מינרלים, ויטמינים ורכיבים חשובים אחרים, תישארו ערניים לאורך זמן רב יותר. ומי כמוכם, קהל הנהגים, יודע עד כמה זה חשוב.

אז אילו מאכלים נכנסים תחת ההגדרה של תזונה נכונה לנהגים?

נתחיל דווקא במה שלא מומלץ: אל תאכלו ארוחה כבדה לפני תחילת הנסיעה, כי היא תגרום לכם להרגיש עייפים יותר. גם שוקולד לא מומלץ. הוא אומנם מעורר בשלב הראשון בשל כמות הסוכרים שבו, אך בהמשך גם הוא מרדים. אם אתם חייבים לאכול תוך כדי הנסיעה, אז כמובן שאין מה לדבר על שתייה חמה או מזון מלא ברטבים.

אז מה כן? פירות וירקות מומלצים תמיד כי הם מזינים, בריאים ומשביעים בזכות הסיבים התזונתיים שבהם. חזה עוף המכיל הרבה חלבונים ומעט אחוזי שומן ומנת פחמימה שתספק אנרגיה. כמו כן חטיפי הבריאות מומלצים למי שמעוניין בחטיף מתוק לאחר הארוחה כיוון שמהווים מקור אנרגיה מצוין. מים קרים יעזרו תמיד והם עדיפים על כל שתייה קרה אחרת. והטיפ האחרון בענייני תזונה נכונה לנהגים בא בדמות צידנית: מיכל קירור קטן כזה אצלכם ברכב יהיה מצוין וישמור עבורכם מזון קר וצונן בכל שעות היום. כך תוכלו להכין מראש אוכל בריא בבית ולא תתפתו למאכלים מהירים ולא בריאים.